14/10/08

La Xunta pola Llingua Asturiana pide sanciones pa un colexu de Llangréu por dar a escoyer ente asturianu y Informática

(EUROPA PRESS) La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana acusó güei al colexu concertáu Beata Imelda de La Felguera d'impidir "con mentires y incumplimientos llegales la matriculación na asignatura de Llingua Asturiana", nesti casu dando a elixir na matrícula ente esta materia y la d'Informática.
Al traviés d'un comunicáu al que tuvo accesu Europa Press, la Xunta denunciólo como "otru casu nuevu d'ataque a la escolarización de la llingua asturiana y a los derechos llingüísticos y educativos de los escolinos y escolines". La organización afirmó que supón "una violación descarada de la llexislación vixente que ye clara a la hora d'afitar la imposibilidá de que l'asignatura d'asturianu compita con otres asignatures na educación primaria".
Asina, señaló la Llei 1/98 d'Usu y Promoción del Asturianu, que "dexa claro nel so artículu 10.3 que 'la elección del estudiu o del usu del asturianu como asignatura del currículu, en nengún casu va poder ser motivu de discriminación de los alumnos Pa los que lu escueyan, el so deprendizaxe o usu nun va poder constituir una torga pa recibir la mesma formación y conocimientos n'igualdá de condiciones que'l restu del alumnáu'".
De la mesma manera, recuerda les Instrucciones de 8 de mayu de 2001 de la Viceconseyería d'Educación, poles que se regula'l procesu d'escolarización en Llingua Asturiana y Lliteratura na Educación Primaria nos centros públicos del Principáu d'Asturies, na que s'afita que "l'alumnáu que nun estudie Llingua Asturiana y Lliteratura recibirá, como alternativa, enseñanza de Cultura Asturiana".
Pa la Xunta, "la escuela llangreana incumple tola llexislación vixente pa col enseñu del asturianu, que ye clara a la hora d'obligar la ufierta a la matriculación ensin torgues de nenguna clase". "Esti incumplimientu de la llei tien que tener consecuencies alministratives inmediates porque la normativa impide espresamente que l'estudiu de la llingua asturiana puea competir col d'otres materies pa evitar la discriminación de los escolinos qu'escueyen asturianu al nun tener accesu a la mesma formación qu'aquellos que nun lo escoyeren", exixó.
Denunció tamién "la responsabilidá de la Conseyería d'Educación nestos casos qu'empezamos a conocer. Queda demostrao a les clares que la inspeición educativa nun actúa nestos casos y qu'estes maniobres cuenten col preste de la Conseyería".
Anunció poro que "va llevar alantre les aiciones llegales necesaries pa tornar esta situación llamentable".

No hay comentarios: